Op naar de kust - Reisverslag uit Townsville, Australië van Melvin Blaauw - WaarBenJij.nu Op naar de kust - Reisverslag uit Townsville, Australië van Melvin Blaauw - WaarBenJij.nu

Op naar de kust

Blijf op de hoogte en volg Melvin

06 Januari 2013 | Australië, Townsville

Eindelijk weer eens een update

Natuurlijk wil ik eerst iedereen een mooi 2013 toewensen:D

Na een dikke twee maand werd het toch tijd om Griffith te verlaten. Heb een toffe tijd gehad met alle mensen die ik daar ontmoet heb en de verschillende baantjes die ik gedaan heb. In eerste instantie was ik van plan om eerst terug te gaan naar Sydney of richting Melbourne te gaan. Dit is het niet geworden, ik kon meerijden met Harmen en Lara(twee nederlanders) richting Townsville. Hier moest ik de 27ste zijn want ik had al een week op Magnetic Island geboekt. Daar gingen we dan, met de bus 2500 km richting het noorden van australie. De eerste dag werden we gelijk al geconfronteerd met het aantal benzinestations in de outback. We konden nog 100 km rijden maar de eerste benzinestation kwam pas na 250 km. Gelukkig kwamen we langs een dorpje van 10 inwoners en 1 politieagent die ons wat liters kon verkopen. De drie dagen daarop zijn goed verlopen. We konden in de bus slapen en dit hebben we gedaan op campings of gewoon in de natuur. Helaas gebeurde het volgende. 20 km van het dorpje Cunnalulla gaf de motor aan iets te heet te zijn. Wat koelvloeistof erin en gaan dachten we. Dit was niet het probleem want hij bleef steeds maar aangeven te heet te zijn. De motor kapot en midden in de outback zonder bereik. We moesten iets, we zijn heel langszaam teruggereden naar Cunnalulla, naar de garage. De auto moest gerepareerd worden en dit zou minstens een week gaan duren(nu helaas nog niet klaar). Dit was een aardige tegenvaller. We hebben een slaapplek kunnen regelen en we zijn goed geholpen door de plaatselijke locals. Om uit de outback te komen konden we het beste naar Brisbane reizen. Dit hebben we de volgende dag gedaan doormiddel van een 2,5 uur durende busrit en een treinrit van 17 uur. In Brisbane(hele mooie stad) hebben we drie nachten in een mooi hostel gezeten en hebben vanaf daar een binnenlandse vlucht naar Townsville geboekt. Twee dagen in townsville gezeten en toen naar Magnetic Island voor een week. Hier heb ik veel gesnorkeld maar vooral veel niks gedaan:P.. de full moon party met oud en nieuw was super en een goed begin van 2013.

Op dit moment zit ik weer in townsville en vertrek ik zondagnacht richting Cairns samen met Ricardo. We hebben 4 nachten daar geboekt en de plannen daarna zijn nog onbekend.

• 06 Januari 2013 - 09:01

John:

zijn we wer op de hoogte van alles

• 06 Januari 2013 - 09:46

Jan:

Mooi om je avonturen te lezen held!! Veel plezier in Aussie